HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Havstril

Kallesignal: - IMO 8900816 - Hjemmehavn: ​Stavanger
Siste rederi i Norge: Simon Møkster, Stavanger
Status: Siste ais-track fra 23. desember 2018 utenfor Tabasco (Mexico)
Loa: 26 m
Br: 8 m
Dr: 1,5 m
BRT: 191 | NT: 76
Passasjerer: 150
Fart: 34 knop
Verft: Harding Verft (256/2)
DNV +1A1, Light Craft, Passenger Catamaran
Motor: 2 x Deutz MWM TBD604BV12
BHP pr motor: 1712 | KW: 1275
Fremdrift: Propell
Skrog: Aluminium
Picture
9. juni 1989:
Levert fra Harding Verft, Rosendal (256/2) til Simon Møkster, Stavanger. Loa: 26 m, br: 8 m og sertifisert for 150 passasjerer med en servicefart på 31 knop.
23. juni 1989:
Satt inn i rute Oslo - Kragerø - Arendal.
9. juli 1989:
Ved avgang Hagefjordbrygga kolliderte med en 21 fots båt. Fire ungdommer havnet i sjøen, men kom heldigvis fra det uten store skader. Båten sank av skadene. 
14. august 1989:
Sesongen over, seiler til Harding Verft, Rosendal.
September 1989:
Noen turer i Ryfylke etter endt sesong i mellom Oslo og Arendal,
19. desember 1989:
Solgt til Daysland, Willemstad (Nederland). Registrert i NIS. ES: Aker Drilling AS. For rute i Mexicogulfen.

Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker