HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

San Pietro

Kallesignal: LDSW2 - IMO 8805664 - Hjemmehavn: Tønsberg
Siste rederi i Norge: Ulstein Invest
Status:
Loa: 35,43 m
Br: 11,5 m
Dr: 2,05 m | De: 3,55
BRT: 395 | NT: 140: MDWT: 50
Passasjerer: 330
Fart: 46 knop
Verft: Eikefjord Marine (8/202)
​DNV
Motor: 2 x MWM 16v
BHP pr motor: | KW: 1600
Fremdrift: Vannjet (KaMeWa)
Skrog: GRP
Picture
Foto: Tim Pixsson, ankomst Rødvig (juni 1991)
Picture
Foto: Tim Pixsson, ved kai Rødvig (juni 1991)
Picture
Foto: Christian Breines, ved kai Tromsø (juni 1993)
Picture
Foto Christian Breines, ved kai i Tromsø (juli 1993)
Picture
Foto Christian Breines, ved kai i Tromsø (juli 1993)
24. juni 1989:
Levert fra Eikefjord Marine AS, Eikefjord til Carib Nor AS, Tønsberg. Registrert i NIS. Sertifisert for 330 passasjerer og en marsjfart på 46 knop. Satt i rute for Fukete i Karibien.
4. april 1991:
Solgt til Ulstein Shipping AS, Ulsteinvik. Overført til NOR. Hjemmehavn: Ålesund.
Bytte av motorer: 2 x MWM TBD604BV16. BHP: 2176, KW: 1600. RPM: 1690.
Mai 1991:
Utleid til Stevns Linien, Rødvig (Danmark). Satt i rute Rødvig - Stralsund (Tyskland)
September 1991:
​Utleie avsuttet.
Mars 1992:
Utleid til Finnmark Fylkesrederi og Ruteselskap, Hammerfest.
4. mai 1992:
Satt i Finnmarksekspressen Honningsvåg - Havøysund - Hammerfest - Hasvik - Øksfjord-Bergsfjord - Tromsø.
28. august 1993:
Utleiet avsluttet og tilbake levert Ulstein Invest, overført til NIS. Nytt kallesignal: 
LDSW3
Juni 1994:
Utleid til Estonian New Lines, Tallinn (Estland), satt inn i rute Tallinn - Helsinki. Seiler sammen med "Ulstein Surfer"
​
Desember 1994:
​Utleie avsluttet.
1995:
Utleid til Brighton Ferries (England). Satt i rute over den Engelske kanal (England - Frankrike)
12. oktober 1995:
Utleie avsluttet. 
11. mars 1996:
Eierskap overført til Ulstein High Speed Craft AS, Ulsteinvik.
20. februar 1997:
Utleid til Interilles Express. Omdøpt "Maria Dolores"
Oktober 2002:
Solgt til United Ferries, Valletta (Malta). Omdøpt "Sea Jet I"
Mai 2007:
Registrert eier: Interilles Express, Spania. Satt inn i rute Cala Ratjada - Ciudadela.
2009:
Omdøpt "Balear Jet", solgt til Oceanadmiral Shipping Ltd.
Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker