HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Sleipner

Kallesignal: JXNX - IMO 5331868 - Hjemmehavn: Stavanger
Siste rederi i Norge: Flaggruten ANS, Stavanger
Status: Hugget (2. oktober 2007)
Loa: 27,92 m
Br: 5.82 m (10,7 m)
Dr: m | De: 3,51
BRT: 130 | NT: 72 | ​MDWT: 14
Passasjerer: 101
Fart: 35 knop
Verft: Cantiere Navale Leopoldo Rodriquez (76)
Sicilia (Italia)​ | Type: PT50
Motor: 2 x Daimler Benz
BHP pr motor: 1350 | KW: 1005
Fremdrift: Propell
Skrog: Aluminium
Picture
24. april 1961:
Levert fra  Cantiere Navale Leopoldo Rodriquez (76) til Det Stavangerske Dampskipsselskap, Stavanger og Sandnes Dampskibsselskab​, Sandnes. Loa: 29,01 m br: 5,82 m, med en fart på 35 knop og sertifisert for 101 passasjerer
1. juni 1961:
Satt i rute Stavanger - Kopervik - Haugesund - Leirvik - Bergen. Legges i opplag i vintermånedene. 
April 1974:
Drift og eierskap overført til Flaggruten ANS, Stavanger. Omdøpt: "Queenfoil".
29. juni 1974:

Lagt i opplag i Stavanger som reserve
Juni 1976:
Utleid til Norwegian Contractors, Stavanger. Satt i personellrute Stavanger - Yrkjesfjorden. Utleie avsluttet 16. juli.
​26. april 1979:
Solgt til Seaspeed International, Gibraltar. Satt i rute Tanger (Marokko) - Gibraltar - Traifa - Algeciras (Spania). 
September 1987: 
Lagt i opplag i Crinavis Breakers, Algeciras (Spania).

1988:
Solgt til Shotley Mercantile, CO, Panama City (Panama). 
2. oktober 2007:
Hugget.

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    Ingen arkiver

    Categories

    Alle

    RSS-feed

Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker