HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Snarveien

Kallesignal: LNQE - IMO 9358747 - Hjemmehavn: Bergen
Siste rederi i Norge: Bergen Nordhordland Rutelag, Bergen
Status:
Loa: 25,75 m
Br: 9 m
Dr: 1,47 m | De: 3,39
BRT: 232 | NT: 81
Passasjerer: 181
Fart: 27 knop
Verft: Oma Båtbyggeri (521)
​Fartsområde 3
Motor: 2 x Nogva Scania Dl16M
BHP pr motor: 738 | KW: 550
Fremdrift: Propell (Helseth)
Skrog: Aluminium
Picture
Foto: Kåre Haga, ved Jåttavågen (25. mai 2008)
Picture
Foto: Uwe Jakob, avgang Bergen (15. juni 2009)
Picture
Foto: Uwe Jakob, Byfjorden Bergen (21. juni 2012)
Picture
Foto: Frode Adolfsen, ankomst Kleppestø (31. juli 2013)
29. juni 2005:
Levert fra Oma Båtbyggeri, Stord (521) til Bergen-Nordhordland Rutelag AS, Bergen. Loa: 25,75 m, br: 9 m og sertifisert for 181 passasjerer med en fart på 27 knop. Satt i rute Bergen (Nøstet) - Kleppestø (Askøy).
30. januar 2014:
Drift overført til Maritime Management AS, Trondheim.
3. juli 2015:
Solgt til Koster Marin Ab, Sydkoster (Sverige). Omdøpt: "Kosterbris". Satt i rute Strømstad - Kosterøyene.
2017:
Motorbytte: 2 x Scania Dl16M, BHP: 600, KW: 447, RPM: 2100

 
Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker