HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Tumleren

Kallesignal: - IMO - Hjemmehavn: 
Siste rederi i Norge: 
Status: 
Loa:  m
Br:  m ( m)
Dr: m | De:  m
BRT: | NT: | ​MDWT: 
Passasjerer: 100
Fart: knop
Verft: Westermoen Hydrofoil ()
Type: PT50​
Motor: 2 x Maybach Mercedes Benz
BHP pr motor: 1350 | KW: 1005
Fremdrift: Propell
Skrog: Aluminium
Picture
1966:
Levert fra Westermoen Hydrofoil AS, Mandal (). 
29. juni 1968:
Utleid til Hardanger Sunnhordlandske DS, Bergen i påvente av klargjøringen av "Tjelden". Satt i rute Bergen - Rubbestadneset - Leirvik - Sunnhordland - Ølen. Utleie avsluttet 20. september etter leveringen av "Tjelden".
1969:
Solgt til Alilauro, Italia
​

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    Ingen arkiver

    Categories

    Alle

    RSS-feed

Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker