HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Ulstein Turbiner

Kallesignal LHKW - IMO 9112026 - Hjemmehavn: Ulsteinvik
Siste rederi i Norge: Ulstein Shipping AS
Status:
Loa: 36,7 m
Br: 9,4 m
Dr: m | De: 3,35 m
BRT: 366 | NT: 109 
Passasjerer: 202
Fart: 38 knop
Verft: Ulstein mV (925)
​DNV
Motor: 
BHP pr motor: | KW: 
Fremdrift: Aluminium
Skrog: Vannjet
Picture
Foto: Kåre Haga, Stavanger (4. april 1999)
10. juli 1997:
Bygget av Ulstein mV AS, Ulsteinvik (925) (innredet og oppgradert ved Oma Båtbyggeri, Leirvik) og levert til Ulstein Shipping II AS som et testskip. Loa: 36.7 m, br 9.4 m og sertifisert for 202 passasjerer.
24. mars 1999:
Leid ut til Hardanger Sunnhordlandske Dampskipselskap, Bergen for Haugesundruta (Stavanger - Føresvik - Kopervik - Haugesund)
30. mars 1999:
Smalt inn i en annen båt da den skulle legge til kai ved Børevigå i Rogaland.
27. august 1999:
Tatt ut av rute. "Tedno" tar over ruten.
16. juli 2001:
Solgt til Euro Seas Shipping Company, Jomfruøyene (Storbritannia)  omdøpt "Eurofast"
18. juni 2008:

Solgt til Hellas, omdøpt "Eurofast I"
4. september 2011:

Solgt til Italia, omdøpt "Eurofast"

 
Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker