HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Vegtind

Kallesignal: LHLH - IMO 9111711 - Hjemmehavn: ​Brønnøysund
Siste rederi i Norge: Torghatten Trafikkselskap, Brønnøysund
Status: i rute Tallinn - Aegna (Estland)
Loa: 29 m
Br: 8 m
Dr: m | De: 3,1 m
BRT: 199 | NT: 65 | MDWT: 28
Passasjerer: 100 | Last: 7 tonn
Fart: 32 knop
Verft: Rosendal Verft (264)
​NSC
Motor: 2 x Mitsubishi S12R-MPTA
BHP pr motor: 1413 | KW: 1040
Fremdrift: Propell
Skrog: Aluminium
Picture
Foto: Kåre Haga, ved kai Brønnøysund (2. januar 2007)
Picture
Foto: Erlend Karlsen, avgang Brønnøysund (22. februar 2011)
Picture
Foto: Uwe Jakob, ankomst Brønnøysund (2. juli 2016)
Picture
Foto: Ola Johannesen, ankomst Brønnøysund (6. september 2017)
Picture
Foto: Uwe Jakob, ankomst Brønnøysund (3. juli 2018)
Picture
Foto: Erlend Karlsen, ved Brønnøysund (7. november 2020)
Picture
Foto: Erlend Karlsen, ved Brønnøysund (3. mai 2021)
Picture
Foto: Kåre Haga, ved kai Stavanger (30. januar 2022)
9. desember 1994:
Levert fra Rosendal Verft (264) til Torghatten Trafikkselskap, Brønnøysund. Loa: 29 m, br: 8 m og sertifisert for 100 passasjerer med en fart på 32 knop. Satt i rute Brønnøysund - Vega og Brønnøysund - Sandnessjøen.
5. juli 2021:
​Lagt i opplag for salg. 
19. januar 2022:
Solgt til 
Spinnaker OU, Tallinn (Estland). Satt i rute Tallinn - Aegna (Estland). Beholder navnet. 
Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker