Anne Lise
Kallesignal: INFJ - IMO 8615332 - Hjemmehavn: Hønefoss
Siste rederi i Norge: Gods-trans, Hønefoss
|
Status: I rute Ibiza - La Savina (Formentera)
|
Loa: 49,45 m
Br: 14 m Dr: 2,43 m | De: 7,81 m BRT: 1057 | NT: 455 | MDWT: 138 |
Lasterom: 520 m3 (0ºC) 276 m3 (-20ºC)
Fart: 26 knop Verft: Westamarin Mandal (92) DNV 1A1 R280 Light Craft -EO |
Motor: 4 x MTU 396 16V TB84
BHP pr motor: 2682 | KW: 2040 Fremdrift: Propell Skrog: Aluminium |
August 1987:
Levert fra Westamarin, Mandal til Gods-Trans, Hønefoss som transportfartøy (Refrigerated Cargo Catamaran W5000CF) for føring av ferskfisk mellom Bergen, Nederland og England.. Loa: 49,45 m, br: 14 m, 7 mannskapsluggarer, 2 dusjer, pantry og messe. 1990: Ruten lagt ned. Ombygd til passasjerfartøy/Roro hos Oscarshamn Varv AB, Oscarshamn (Sverige). Nytt passasjerantall: 302 og 32 biler. Fart: 35 knop. Mars 1993: Solgt til Societe de Transportes Maritimes Bruderey Freres, Pointe-a-Pitre, Guadeloupe (Frankrike). Omdøpt: "Madikera". 26. juni 1995: Solgt til Elba Ferries Srl, Napoli (Italia). Omdøpt: "Elba Express". Satt i rute Piombino - Portoferraio. 10. mai 1999: Solgt til Emeradue Line, Saint-Malo (Frankrike). Omdøpt: "Solidor 4". Satt i rute St. Malo - Jersey - Guernsey. 11. april 2003: Satt i rute Ouistreham - Rouen. Desember 2003: Omdøpt: "Aline". Planlagt charter i Senegal. Februar 2004: Overført til Emeradue Jersey Ferries (Frankrike). Satt i rute St Malo - Jersey. Juni: 2005: Solgt til Uldeberri Sl, Iscomar (Spania). Omdøpt: "Pitiusa Nova". Satt i rute Ibiza - Formenta. 16. januar 2010: Sertifikatene til skipet inndratt. Februar 2014: Solgt til Euromaroc 2000 Sl Spania Omdøpt: "Formentera Direct" Januar 2016: Solgt til Baleraria Eurolineas Maritimas, Santa Cruz de Tenerife (Spania). Satt i rute Ibiza - La Savina (Formentera) |