HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Frøyfart

Kallesignal: LDZQ - IMO 9052496 - Hjemmehavn: Trondheim
Dagens rederi: Øya Shipping, Kvernhusvik
Status: Charter Frøya/Hitra
Loa: 24,19 m
Br: 9 m
Dr: 1,8 m | De: 3,05 m
BRT: 149 | NT: 59
Passasjerer: 72
Fart: 30 knop
Verft: Mjosundet Båtbygg (129)
DNV+1A1, R45, Light Craft
Motor: 2 x MTU 12V183TE62
BHP pr motor: 679 | KW: 500
Fremdrift: Propell (Servogear)
Skrog: Aluminium
Picture
Foto: Bård Hustad, avgang Sistranda (usikkert årstall)
Picture
Foto: Uwe Jakob, avgang Norddyrøy (13. juni 2015)
Picture
Foto: Erlend Karlsen, ankomst Rørvik (6. august 2019)
5. juli 1991:
Levert fra Mjosundet Båtbygg (129) til Sosen Trafikklag, Trondheim. Loa: 24,19 m, br: 9 m og sertifisert for 72 passasjerer med en fart på 30 knop. Satt i ruten Sistranda - Øyrekken.
​9. desember 2008:
Drift og eierskap overført til FosenNamsos Sjø AS, Trondheim.
2. desember 2015:
Lagt i opplag som reserve
​21. mars 2022:
Drift og eierskap overført til Torghatten Midt, Trondheim.
20. desember 2023:
Solgt til Fosen Gjenvinning AS, Stokksund. Seiler siste reis til Stokksund Gjenvinning for hugging.
19. mars 2024:
Berget fra saksa, solgt til Øya Shipping, Hamarvik. Seiler til Kvernhusvik Skipsverft. 
27. juni 2024:
Satt i rute Terråk - Bindalseidet - Harangsfjorden - Skottnes​.
7. august 2024:
​Lagt i opplag i Sistranda. 


Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker