Ingøy
Kallesignal: LDNC - IMO 9768978 - Hjemmehavn: Hammerfest
Dagens rederi: Boreal Sjø, Hammerfest
|
Status: Reservefartøy i Finnmark
|
Loa: 26,8 m
Br: 9 m Dr: 1,6 m | De: 3,35 m BRT: 193 | NT: 57 |
Passasjerer: 70 | Last: 6 biler (12 tonn)
Fart: 25 knop Verft: Oma Båtbyggeri (535) NMD |
Motor: 2 x MTU 8V2000M72
BHP pr motor: 965 | KW: 720 Skrog: Aluminium Fremdrift: Vannjet (MJP DBR 500 DD) |
10. november 2015:
Levert fra Oma Båtbyggeri, Stord (535) til Boreal Transport Nord, Hammerfest. Loa: 26,8 m, br: 9 m og sertifisert for 70 passasjer og 6 biler med en fart på 25 knop. 18. november 2015: Satt i MåsøyXpressen, Havøysund - Måsøy - Ingøy - Gunnarnes (Rolvsøy) - Hammerfest. 1. juni 2016: Satt i LoppaXpressen, Øksfjord - Loppastedene, Øksfjord - Hasvik - Hammerfest. 20. oktober 2016: Satt i MåsøyXpressen, Havøysund - Måsøy - Ingøy - Gunnarnes (Rolvsøy) - Hammerfest. 16. november 2016: Drift og eierskap overført til Boreal Sjø, Hammerfest. 12. mars 2017 Satt i AltafjordXpressen, Alta - Kongshus - Storekorsnes - Rognsundet. Samt reserve i VargsundXpressen. 1. oktober 2019: Satt i MåsøyXpressen, Havøysund - Måsøy - Ingøy - Gunnarnes (Rolvsøy) - Hammerfest. 16. desember 2020: Rederiet Boreal fikk seilingsnekt etter en revisjon av Sjøfartdirektoratet, hele flåten blir lagt i kai. Midlertidig seilingstillatelse gis senere samme dag og seilingsnekten opphører neste dag. 30. januar 2022: Reserve for MåsøyXpressen. 22. november 2022: Reservefartøy for SørøysundXpressen og MåsøyXpressen. 2. mai 2023: Satt i rute Sandnessjøen - Nesna - Stokkvågen - Lovund - Træna. 2. juni 2023: Reservefartøy for SørøysundXpressen og MåsøyXpressen. 24. mars 2024: Satt i rute Harstad – Bjarkøystedene – Skrolsvik - Flakkstadvåg. 9. april 2024: Reservefartøy for SørøysundXpressen og MåsøyXpressen. 2. juni 2024: Satt i rute Stokmarknes - Lonkan - Kaljord - Helgenes - Sommerset - Ingelsfjord - Brottøy - Hanøy. |