HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Manger

Kallesignal: BLEQ - IMO 7925120 - Hjemmehavn: ​Bergen
Siste rederi i Norge: Bergen Nordhordland Rutelag, Bergen
Status:
Loa: 25,66 m
Br: 9,05 m
Dr: m | De: 3,29 m
BRT: 195 | NT: 60
Passasjerer: 189
Fart: 24 knop
Verft: Fjellstrand Alum Yachts (1526)
​NSC
Motor: 2 x MTU12V4TDM
BHP pr motor: 1200 | KW: 883
Fremdrift: Propell
Skrog: Aluminium
Picture
Foto: Kåre Haga, ved kai i Stavanger (1980)
Picture
Foto: Kåre Haga, ved Mekjarvik (juni/juli 1994)
12. juli 1979:
Levert fra Fjellstrand Aluminum Yachts, Omastrand (1526) til Bergen-Nordhordland Rutelag, Bergen. Loa: 25,66 m, br: 9,05 m og sertifisert for 189 passasjerer med en fart på 24 knop. Satt inn i rute Bergen - Frekhaug - Knarvik
1988:
Leid ut til Det Stavangerske Dampskipsselskap, Stavanger for personelltransport for Statfjord-C i Vafs.
21. juni 1994:
Leid ut til Stavangerske Dampskipsselskap, Stavanger . Satt i rute Stavanger - Mekjarvik - Kvitsøy.
Juli 1994:
Ny BRT: 200.
18. august 1994:
Utleie avsluttet. Lagt i opplag for salg. 
19. mars 1995:
Forlater Norge og solgt til Ningbo Haugang HSC, Ningbo (Kina) og omdøpt "Yong Da"
Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker