Mayflower
Kallesignal: LIJK - IMO 7230472 - Hjemmehavn: Stavanger
Siste rederi i Norge: Rogaland Trafikkselskap
|
Status:
|
Loa: 26,67 m
Br: 9,02 m Dr: m | De: 2,62 BRT: 198 | NT: 108 |
Passasjerer: 124
Fart: 26 knop (355 l/t) Verft: Westermoen Hydrofoil (26) Skipskontrollen |
Motor: 2 x MTU 4TEV12DM
BHP pr motor: 1100 | KW: 809 Fremdrift: Propell Skrog: Aluminium |
17. oktober 1972:
Levert fra Westermoen Hydrofoil (26), Mandal til Stavangerske Westamarin, Stavanger. Loa: 26,67 m, br: 9,02 m og sertifisert for 124 passasjerer. Satt i rute Fajardo (Puerto Rico) - Charlotte Amalie (United States Virgin Islands). September 1973: Satt i rute Fajardo (Puerto Rico) - Virgin Gorda (British Virigin Islands). Februar 1975: Sendt til Stavanger via Egersund. Ombygget og nye sertifikat. Bar fjernet ombord. Nytt passasjerantall 134. Satt i rute Stavanger - Sandeid og Stavanger - Jørpeland. Mars 1975: Drift overført til Stavangerske Dampskipsselskap, Stavanger. 30. juni 1976: Lagt i opplag som reserve. 4. august 1977: Drift overført til Fylkesbåtane i Sogn og Fjordane, Florø. Innleid for rute Bergen - Sogn. 25. august 1977: Tilbakelevert, drift overført til Stavangerske Dampskipsselskap, Stavanger. Blir reserve for ekspressbåtene på Vestlandet hvor Samferdselsdepartementet er pådriver for et samarbeid mellom rederiene på Vestlandet. 11. oktober 1979: Satt i rute Stavanger - Sandeid. 1. august 1982: Satt i rute Stavanger -Sandeid og Stavanger - Tau. 1. juli 1986: Satt i rute Stavanger - Jelsa og Stavanger - Jørpeland. 30. april 1989: Lagt i opplag 1. januar 1990: Drift overført til Rogaland Trafikkselskap, Stavanger. 1991: Solgt til Ira L Smith, Tortola (British Virgin Islands) |