Mørejarl
Kallesignal: LLWD - IMO 9257450 - Hjemmehavn: Trondheim
Siste rederi i Norge: Kystekspressen ANS
|
Status: i rute Mokpo-si - Docho-myeon - Hueksan - Hongdo-ri
|
Loa: 37,6 m
Br: 10,4 m Dr: 1,85 m | De: 4,07 m BRT: 491 | NT: 158 |
Passasjerer: 274
Fart: 37 knop Verft: Fjellstrand (1669) DNV +1A1 HSLC R3(nor) Passenger E0 |
Motor: 2 x MTU16V4000M70
BHP pr motor: 3111 | KW: 2320 Fremdrift: Vannjet (KaMeWa) Skrog: Aluminium |
10. juni 2002:
Levert fra Fjellstrand (1669) til Kystekspressen, ANS. Loa: 37,6 m, br 10,4 m og sertifisert for 274 passasjerer med en fart på 37 knop. Satt i rute Trondheim - Brekstad - Hitra - Smøla - Kristiansund. 30. september 2002: Like før ankomst Fillan på Hitra havnet fartøyet på grunn pga feilnavigering. Av de 14 passasjerene og mannskapet på 4 ble ingen skadet 26. november 2014: Solgt til UTO Kapetan Luka, Krilo Jesenice (Kroatia). Omdøpt: "Krilo Star". Satt i rute Split - Milna (Brač) - Hvar - Korčula - Mljet - Dubrovnik. 2015: Solgt til Blue Mar Ferry Rapid Ltd, Barcelona (Spania). Omdøpt "Blue Cat". Satt i rute Barcelona - Sitges. 2017: Solgt til Namhae Express Co. Ltd, Mokpo Sør Korea. Omdøpt "New Angel". Satt i rute Mokpo-si - Docho-myeon - Hueksan - Hongdo-ri |