HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Osenfjord

Kallesignal: LKRF - IMO - Hjemmehavn: ​Trondheim
Dagens rederi: Helgøy Båt, Helgøy i Ryfylke
Status: Charter med base Helgøy i Ryfylke
Loa: 21 m
Br: 7,5 m
Dr:  m | De: 2,5 m
BRT: 94 | NT: 37
Passasjerer: 48
Fart: 29 knop
Verft: Brødrene Aa (277)
NMD 5 nm, fartsområde 3
Motor: 2 x Volvo Penta D13 900
BHP pr motor: 888 | KW: 662
Fremdrift: Propell
Skrog: Carbon Fibre
Picture
Foto: Uwe Jakob, ved kai Sandviksberget (3. juli 2016)
Picture
Foto: Uwe Jakob, ved kai Sandviksberget (3. juli 2016)
Picture
Foto: Harald Oanes, ankomst Stavanger (26. juni 2024)
Picture
Foto: Harald Oanes, ankomst Stavanger (26. juni 2024)
28. mai 2014:
Levert fra Brødrene Aa, Hyen (277) til FosenNamsos Sjø, Trondheim. Loa: 21 m, br: 7,2 og sertifisert for 48 passasjerer med en maks fart på 29 knop. Satt i rute Sandviksberget - Sætervik og Sandviksberget - Skjervøy i Osen.
​21. mars 2022:
Drift og eierskap overført til Torghatten Midt, Trondheim.
2. februar 2024:
Solgt til Helgøy Båt, Helgøy i Ryfylke. Omdøpt: "Helgøy Express".
18. april 2024:

Satt i rute 
Judaberg - Hjelmeland samt ​charter med base Helgøy i Ryfylke
31. desember 2024:
​Ferdig i rute. Fortsetter i charter
 med base Helgøy i Ryfylke
​

Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker