HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Øyservice

Kallesignal: LASG - IMO 9393591 - Hjemmehavn: ​Florø
Dagens rederi: Gulenskyss AS
Status: Reserve/charter
Loa: 23,66 m
Br: 8,8 m
Dr: 0,9 m | De: 2,5 m
BRT: 128 | NT: 51
Passasjerer: 70 | Last: 4 biler
Fart: 28 knop
Verft: Brødrene Aa (244)
DNV​
Motor: 2 x MAN V12-D2842LE 410
BHP pr motor: 1004 | KW: 750 | RPM: 2300
Fremdrift: Propell (Servogear)
Skrog: Carbon fibre
Picture
Foto: Kåre Haga, ankomst Florø (25. mai 2010)
Picture
Foto: Kåre Haga, ankomst Florø (3. juli 2012)
Picture
Foto: Frode Adolfsen, avgang Florø (11. september 2013)
Picture
Foto: Uwe Jakob, ankomst Florø (8. juni 2015)
Picture
Foto: Uwe Jakob, avgang Florø (25. juni 2018)
7. desember 2007:
Levert fra Brødrene Aa, Hyen (244) til Florø Skyssbåt AS, Florø. Loa: 23,66 m, br: 8,8 m og sertifisert for 70 passasjerer og 7 biler med en fart på 28 knop. Satt i rute Florø - Barekstad - Batalden - Fanøy - Ronaldsvåg - Kinn
7. mars 2024:
Ferdig i rute, seiler til Brødrene Aa, Eikefjord.
2. juni 2024:
Satt i rute i fergesambandet Kinsarvik - Utne
4. juni 2024:
Reservefartøy for Florabassenget.
​3. desember 2024:
Drift og eierskap overført til Gulenskyss AS, Eivindvik.
Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker