HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Regine Normann

Kallesignal: LFIK - IMO 9845623 - Hjemmehavn: Bodø
Dagens rederi: Fylkesbåtene AS, Bodø
Status: Nordlandsekspressen, Svolvær - Bodø - Sandnessjøen
Loa: 42,8 m
Br: 10,8 m
De: 4,35 m
BRT: 583 | NT: 174 
Passasjerer: 220 | Gods: 16 paller
Fart: 33 knop (marsj)
Verft: Brødrene Aa (296)
DNV​-39529
Motor: 4 x MTU 10V2000 M72 CR 
BHP pr motor: | KW: 
Fremdrift: Vannjet (Rolls-Royce Kamewa S56-4)
Skrog: Carbon Fibre 
Picture
Foto: Frode Adolfsen, ankomst Svolvær (17. mai 2019)
Picture
Foto: Tommy Nilsen, ankomst Helnessund (30. juli 2019)
Picture
Foto: Frode Adolfsen, avgang Ålesund (2. mai 2020)
Picture
Foto: Uwe Jakob, ankomst Bodø (3. juli 2023)
Picture
Foto: Daniel Johannesen, ved Fugløya (28. april 2024)
Picture
Foto: Ola Johannesen, nordgående i Meløyfjorden (29. mai 2024)
30. april 2019:
Levert fra Brødrene Aa (296) til Nordland Fylkeskommune. Loa: 42,8 m, br: 10,8, sertifisert for 220 passasjerer og 16 paller. Fart: 33 knop. Satt i Nordlandsekspressen (Svolvær - Bodø - Sandnessjøen). Drift: Boreal Sjø AS, Hammerfest. 
25. oktober 2019:
Pålagt ferdselsforbud av Sjøfartsdirektoratet etter hendelse med "Regine Normann" der alle fire vannjetene koblet ut samtidig.
8. november 2019:
Tilbake i drift.
5. februar 2020:
Reddet opp tre personer fra "Lovund Superior" som grunnstøte ved Hagaholmen nord av Lurøya.
​16. desember 2020:
Rederiet Boreal fikk seilingsnekt etter en revisjon av Sjøfartdirektoratet, hele flåten blir lagt i kai. Midlertidig seilingstillatelse gis senere samme dag og seilingsnekten opphører neste dag.
4. juni 2021:
Eierskap overført til Fylkesbåtene AS, Bodø. 
Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker