Regine Normann
Kallesignal: LFIK - IMO 9845623 - Hjemmehavn: Bodø
Dagens rederi: Fylkesbåtene AS, Bodø
|
Status: Nordlandsekspressen, Svolvær - Bodø - Sandnessjøen
|
Loa: 42,8 m
Br: 10,8 m De: 4,35 m BRT: 583 | NT: 174 |
Passasjerer: 220 | Gods: 16 paller
Fart: 33 knop (marsj) Verft: Brødrene Aa (296) DNV-39529 |
Motor: 4 x MTU 10V2000 M72 CR
BHP pr motor: | KW: Fremdrift: Vannjet (Rolls-Royce Kamewa S56-4) Skrog: Carbon Fibre |
30. april 2019:
Levert fra Brødrene Aa (296) til Nordland Fylkeskommune. Loa: 42,8 m, br: 10,8, sertifisert for 220 passasjerer og 16 paller. Fart: 33 knop. Satt i Nordlandsekspressen (Svolvær - Bodø - Sandnessjøen). Drift: Boreal Sjø AS, Hammerfest. 25. oktober 2019: Pålagt ferdselsforbud av Sjøfartsdirektoratet etter hendelse med "Regine Normann" der alle fire vannjetene koblet ut samtidig. 8. november 2019: Tilbake i drift. 5. februar 2020: Reddet opp tre personer fra "Lovund Superior" som grunnstøte ved Hagaholmen nord av Lurøya. 16. desember 2020: Rederiet Boreal fikk seilingsnekt etter en revisjon av Sjøfartdirektoratet, hele flåten blir lagt i kai. Midlertidig seilingstillatelse gis senere samme dag og seilingsnekten opphører neste dag. 4. juni 2021: Eierskap overført til Fylkesbåtene AS, Bodø. |