HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Rygerdronningen

Kallesignal: LFCK - IMO 9832080 - Hjemmehavn: Stavanger
Dagens rederi: Rødne Trafikk AS, Sjernarøy
Status: 
Loa: 37,8 m
Br: 10,3 m
Dr:  m | De: 2,9 m
BRT: 386 | NT: 135 
Passasjerer: 297
Fart: 19,9 knop
​Verft: Brødrene Aa (292)
Fartsområde 3
Motor: 2 x Volvo D13B
BHP pr motor: 494 | KW: 368
Fremdrift: Propell (Servogear Ecoflow Propulasjon)
Skrog: Carbon fibre
Picture
Foto: Kåre Haga, ankomst Stavanger (9. mai 2018)
Picture
Foto: Uwe Jakob, ankomst Stavanger (18. juni 2018)
Picture
Foto: Uwe Jakob, ved kai Stavanger (20. juni 2019)
Picture
Foto: Kåre Haga, ved Lauvika (24. juli 2023)
Bilde
Foto: Ola Johannesen, ankomst Tromsø (9. mars 2025)
27. april 2018:
Levert fra Brødrene Aa, Hyen (292) til Rødne Trafikk AS, Sjernarøy. Loa: 37,8 m, br: 10,3 m og sertifisert for 297 passasjerer med en fart på 19,9 knop. Drift: Rødne L & Sønner, Sjernarøy. Charter med base i Stavanger.
17. november 2021:
Satt i hval- og nordlyssafari ut fra Tromsø.
1. februar 2022:
Charter med base i Stavanger.
2. november 2022:
Satt i hval- og nordlyssafari ut fra Tromsø.
18. februar 2023:
Charter med base i Stavanger med et lite stopp i rute Bergen - Modalen.
25. oktober 2023:
Satt i hval- og nordlyssafari ut fra Tromsø.
18. mars 2024:
Charter med base i Stavanger.
22. oktober 2024:
Satt i hval- og nordlyssafari ut fra Tromsø.



Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker