Rygerkongen
Kallesignal: LNPR - IMO 9359997 - Hjemmehavn: Stavanger
Dagens rederi: Rødne Trafikk, Sjernarøy
|
Status: Charter med base i Stavanger
|
Loa: 23,09 m
Br: 7,8 m Dr: m | De: 2,5 m BRT: 143 | NT: 57 |
Passasjerer: 130
Fart: 28 knop Verft: Brødrene Aa (243) NSC Klasse B, Liten kystfart - HSC 2000 |
Motor: 2 x MAN LE410
BHP pr motor: 1000 | KW: 746 | RPM: 2300 Fremdrift: Propell Skrog: Carbon fibre |
12. mai 2006
Overlevert fra Brødrene (243) til Rødne Trafikk, Sjernarøy. Loa: 23,09 m, 7,8 m bred og sertifisert for 130 passasjer med en fart på 28 knop. Charter og reservefartøy med base i Stavanger. 1. september 2006: Utleid til Flybåten AS. Drift: Rødne Trafikk. Satt i rute Engelsviken - Tønsberg. 23. desember 2006: Tilbakelevert, utleie avsluttet. Charter og reservefartøy med base i Stavanger. 1. januar 2007: Satt i Hardangerekspressen, Rosendal - Tysnes - Os - Bergen. 25. juni 2007: Tilbake til Stavanger etter leveringen av "Rygerfonn". Charter og reservefartøy med base i Stavanger. November 2013: I Hardangerekspressen, Bergen - Os - Rosendal for "Rygerfonn", som er på verksted for ombygging. 8. april 2014: Med 37 passasjerer ombord fikk tauverk i propellen like utenfor Halhjem, måtte ha assistanse inn til Os. Passasjerene ombord i "Rygercruise". 22. april 2014: Tilbake til Stavanger. Charter og reservefartøy med base i Stavanger. |