HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Rygerøy

Kallesignal: LDQB - IMO - Hjemmehavn: ​Stavanger
Dagens rederi: Gulenskyss AS, Eivindvik
Status: Reserve/charter med base Florø
Loa: 21 m
Br: 7,5 m
Dr: 0,95 m | De: 2,4 m
BRT: 93 | NT: 37
Passasjerer: 48
Fart: 33 knop
Verft: Brødrene Aa (271)
NMD
Motor: 2 x Volvo Penta IPS 1050
BHP pr motor: 789 | KW: 588 | RPM 2300
Fremdrift: Propell (Volvo Penta IPS 3A)
Skrog: Carbon Fibre
Picture
Foto: Uwe Jakob, ankomst Judaberg (18. juni 2018)
Picture
Foto: Kåre Haga, ved Nesheim (6. juni 2019)
Picture
Foto: Uwe Jakob, avgang Stavanger (19. juni 2019)
Picture
Foto: Uwe Jakob, ved kai Florø (27. juni 2022)
Picture
21. juni 2013:
Levert fra Brødrene Aa, Hyen (271) til Rødne Trafikk AS, Sjernarøy. Loa: 21,8 m, br: 7,5 m og sertifisert for 48 passasjerer med en marsjfart på 27 knop. Benyttet som charterfartøy.
25. november 2020:
Solgt til Florø Skyssbåt AS, Florø. Omdøpt: "Skropefjord". ​Hjemmehavn: Florø. Reservefartøy for hurtigbåtene i Florabassenget, samt annet utleie/charter. 
23. mai 2024:
Utleid til Fjord1. Satt i rute Stavanger - Byøyene. Utleie avsluttet kort tid etter.
3. desember 2024:
Eierskap overført til Gulenskyss AS, Eivindvik.

Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • Hurtigbåter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker