HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker

Solundir

Kallesignal: LDJM - IMO - Hjemmehavn: ​Florø
Dagens rederi: Vidar Hop Skyssbåter, Hardbakke
Status: i rute Gulen - Ytre Solund
Loa: 21 m
Br: 7,5 m
Dr:  m | De: 2,5 m
BRT: 99 | NT: 39
Passasjerer: 48
Fart: 31 knop
Verft: Brødrene Aa (269)
NMD
Motor: 2 x Volvo Penta D13B-C MP
BHP pr motor: 700 | KW: 522
Fremdrift: Propell (Volvo Penta IPS 1050)
Skrog: Carbon Fibre
Picture
Foto: Uwe Jakob, avgang Sollibotn (5. juni 2015)
Picture
Foto: Uwe Jakob, avgang Sollibotn (22. juni 2018)
21. januar 2013:
Levert fra Brødrene Aa, Hyen (269) til Fjord1 ASA, Florø. Loa: 21 m, br: 7,5 m og sertifisert for 48 passasjerer med en marsjfart på 28 knop. Satt i rute Gulen - Ytre Solund. Drift: Vidar Hop Skyssbåter, Hardbakke.
1. september 2016:
Solgt til Vidar Hop Skyssbåter, Hardbakke.
5. oktober 2024:
Satt i rute Namsos - Rørvik - Leka for "Namdalingen"
17. oktober 2024:
Tilbake i rute ​Gulen - Ytre Solund
Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker