Teisten
Kallesignal: LMEN - IMO 7014608 - Hjemmehavn: Bergen
Siste rederi i Norge: Øystein E Førre, Stavanger.
|
Status: Hugget?
|
Loa: 28,9 m
Br: 5,9 m (10,7 m) Dr: m | De: 3,6 m BRT: 137 | NT: 73 | MDWT: 14 |
Passasjerer:
Fart: 38 knop Verft: Cantiere Navale Leopoldo Rodriquez (123) Sicilia (Italia) - Type: PT50 |
Motor: 2 x Maybach Mercedes Benz
BHP pr motor: 1350 | KW: 1005 Fremdrift: Propell Skrog: Aluminium |
April 1970:
Levert fra Cantiere Navale Leopoldo Rodriquez (123) til Hardanger Sunnhordlandske DS, Bergen. Loa: 27,92 m br: 5,82 m, sertifisert for 105 passasjerer med en fart på 35 knop. September 1987: Solgt til Simon Møkster, Stavanger. Omdøpt: "Strilprins". Satt i personellrute Stavanger - Vats i forbindelse med arbeidet på betongdelen til Gullfaks C. 15. februar 1988: Solgt til Øystein E Førre, Stavanger. Omdøpt: "Hinnavåg" Fortsetter i rute Stavanger - Vats. Desember 1988: Solgt til Shotley Mercantile Co, Panama (Panama). Omdøpt: "Flecho Del Estrcho" 1989: Solgt til Alilauro Aliscafi del Tirreno, Messina (Italia). Omdøpt: "Freccia Di Casamicciola" 1991: Drift og eierskap overført til Aliscafi SNAV, Messina. |