Ternen
Kallesignal: LHGN - IMO 8822363 - Hjemmehavn: Trondheim
Siste rederi i Norge: Kystekspressen, Trondheim
|
Status: Solgt til Miatrade DOO, Kroatia
|
Loa: 38,41 m
Br: 9,44 m Dr: 1,58 m | De: 3,92 m BRT: 446 | NT: 147 | MDWT: 125 |
Passasjerer: 2744
Fart: 39 knop Verft: Kværner Fjellstrand (1595) NSC |
Motor: 2 x MTU 16V396TB84
BHP pr motor: 2040 | KW: 1501 | RPM: 1940 Fremdrift: Vannjet (KaMeWa) Skrog: Aluminium |
31. august 1989:
Overlevert fra Kværner Fjellstrand (1595) til Cats Line, Valencia (Spania) som "Eyra". Loa: 38,41 m, br: 9,44 m og sertifisert for 274 passasjerer med en fart på 34 knop. Satt i rute Javea (Cago Nao) - Ibiza - Palma De Mallora (Spania) 1993: Drift og eierskap overført til Golden Line, Valencia (Spania). 30. mai 1994: Solgt til Kystekspressen ANS. Omdøpt: "Ternen". 25. juni 1994: Lagt i opplag som reserve for rute Trondheim - Kristiansund. 14. juni 2002: Slo hull i skroget ved ankomst Kristiansund. 4. mars 2003: Solgt til Miatrade DOO, Kroatia, omdøpt "Princ Zadra" og satt inn i rute Zadar - Premuda - Silba |