Vindafjord
Kallesignal: LLVG - IMO 9264489 - Hjemmehavn: Brønnøysund
Siste rederi i Norge: Norled AS, Stavanger
|
Status: i rute Ibiza - Formentera (Spania)
|
Loa: 27,25 m
Br: 9 m Dr: 1,48 m BRT: 224 | NT: 79 |
Passasjerer: 180
Fart: 32 knop Verft: Båtservice Mandal (26) DNV |
Motor: 2 x Mitsibishi SR12R-MPTA
BHP pr motor: 1824 | KW: 1360 Fremdrift: Propell (Servogear) Skrog: Aluminium |
26. april 2002:
Levert fra Båtservice Mandal (26) til Torghatten Trafikkselskap, Brønnøysund. Loa: 27,25 m, br: 9 m og sertifisert for 180 passasjerer med en fart på 32 knop. Satt i rute Stavanger - Jørpeland, Stavanger - Foreneset, Stavanger - Sand og Stavanger - Sandeid. 11. februar 2004: Sammenstøt med kaien i Sør-Hidle, teknisk svik årsak til sammenstøtet. Seiler til Oma Slip for skifte av manøversystem. 23. februar 2004: Total havari på ene hovedmotoren, motorbytte hos Oma Slip. 10. april 2006: Satt i rute Stavanger - Jørpeland, Stavanger - Foreneset, Stavanger - Sand, Stavanger - Sandeid og Stavanger - Kopervik - Haugesund. 31. desember 2006: Lagt i opplag i Stavanger. April 2007: Leid ut til Tide Sjø, satt inn i Flaggruten. Bergen - Stavanger. Januar 2008: Utleie ferdig. Seiler til Bindal, legges opplag for salg. 28. august 2008: Solgt til Tide Sjø, Bergen. Til Oma Slipp for utrustning og nye motorer 2 x MTU 12V 2000 M72, BHP: 1448, kW: 1080, fart: 30 knop. Omdøpt: "Tidebris". Settes inn i Flaggruten (Bergen - Stavanger) September 2010: En tur i Oslo og går i Lysakerruten for "Tidebaronessen" som er på årlig klassing. Oktober 2010: Tilbake i Flaggruten, Bergen - Stavanger for en kort periode, legges i opplag i Haugesund. Desember 2011: Tilbake i Flaggruten, Bergen - Stavanger. 1. januar 2012: Drift og eierskap overført til Norled, Stavanger. 30. desember 2013: Flaggruten nedlagt. 2. januar 2014: Satt i Haugesundsruten, Stavanger - Kopervik - Haugesund. 18. januar 2014: Lagt i opplag i Stavanger, reserveskip for Ryfylke. 18. august 2014: Satt i rute Ålesund - Valderøy - Hareid 7. november 2014:. Tilbake i opplag i Stavanger. 4. februar 2015: Til Oma Slip for vedlikehold. 27. mars 2015: Solgt til North Frisian Offshore 2 Gmbh, Pellworm, Tyskland. Omdøpt: "Seewind II". Nytt kallesignal: DIRS. Skal benyttes til inspeksjon av havbaserte vindmøller. 10. september 2018: Solgt til Mediterranea Pitusa, Formentera (Spania). Omdøpt "Aigues de Formentera". Nytt kallesignal: EAYZ. Settes i fra november i trafikk Ibiza - Formentera. |