HISTORIE OM NORSKE HURTIGBÅTER (1960 - 2025)
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker
  • Tideadmiral (2010)

Vingtor

Kallesignal: LAJV - IMO 5381368 - Hjemmehavn: Stavanger
Siste rederi i Norge: Flaggruten ANS, Stavanger
Status: Usikkert
Loa: 27,92 m
Br: 5.82 m (10,7 m)
Dr: m | De: 3,35
BRT: 128 | NT: 71 | ​MDWT: 14
Passasjerer: 105
Fart: 35 knop
Verft: Cantiere Navale Leopoldo Rodriquez (65)
Sicilia (Italia) | Type: PT50​
Motor: 2 x Daimler Benz
BHP pr motor: 1300 | KW: 970
Fremdrift: Propell
Skrog: Aluminium
Picture
15. mai 1960:
Levert fra Cantieri Navali Rodriquez, Sicilia (65) til Det Stavangerske Dampskipsselskap, Stavanger og Sandnes Dampskibsselskab​, Sandnes. Loa: 27,92 m br: 5,82 m, sertifisert for 105 passasjerer med en fart på 35 knop.
15. juni 1960:
Satt i rute Stavanger - Kopervik - Haugesund - Leirvik - Bergen. Legges i opplag i vintermånedene. 
1974:
Drift og eierskap overført til Flaggruten ANS, Stavanger. Omdøpt: "Princefoil".
27. juli 1976:
Solgt til Wonder Shipping Co, Limassol (Kypros). Satt i rute Larnaka (Kypros) - Libanon.
​August 1978:
Solgt til Aliscafi SNAV, Messina (Italia). Omdøpt "Freccia Del Sud"

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    No Archives

    Categories

    All

    RSS Feed

Nettstedet drives av Weebly. Administrert av Nordhost
  • Forside
  • HurtigbĂ„ter
    • Seiler fortsatt i Norge
    • Nybygg
  • Om oss
    • Kilder
    • Vil du bidra?
  • Aktuelle saker
  • Tideadmiral (2010)