San Pietro
Kallesignal: LDSW2 - IMO 8805664 - Hjemmehavn: Tønsberg
Siste rederi i Norge: Ulstein Invest
|
Status:
|
Loa: 35,43 m
Br: 11,5 m Dr: 2,05 m | De: 3,55 BRT: 395 | NT: 140: MDWT: 50 |
Passasjerer: 330
Fart: 46 knop Verft: Eikefjord Marine (8/202) DNV |
Motor: 2 x MWM 16v
BHP pr motor: | KW: 1600 Fremdrift: Vannjet (KaMeWa) Skrog: GRP |
24. juni 1989:
Levert fra Eikefjord Marine AS, Eikefjord til Carib Nor AS, Tønsberg. Registrert i NIS. Sertifisert for 330 passasjerer og en marsjfart på 46 knop. Satt i rute for Fukete i Karibien. 4. april 1991: Solgt til Ulstein Shipping AS, Ulsteinvik. Overført til NOR. Hjemmehavn: Ålesund. Bytte av motorer: 2 x MWM TBD604BV16. BHP: 2176, KW: 1600. RPM: 1690. Mai 1991: Utleid til Stevns Linien, Rødvig (Danmark). Satt i rute Rødvig - Stralsund (Tyskland) September 1991: Utleie avsuttet. Mars 1992: Utleid til Finnmark Fylkesrederi og Ruteselskap, Hammerfest. 4. mai 1992: Satt i Finnmarksekspressen Honningsvåg - Havøysund - Hammerfest - Hasvik - Øksfjord-Bergsfjord - Tromsø. 28. august 1993: Utleiet avsluttet og tilbake levert Ulstein Invest, overført til NIS. Nytt kallesignal: LDSW3 Juni 1994: Utleid til Estonian New Lines, Tallinn (Estland), satt inn i rute Tallinn - Helsinki. Seiler sammen med "Ulstein Surfer" Desember 1994: Utleie avsluttet. 1995: Utleid til Brighton Ferries (England). Satt i rute over den Engelske kanal (England - Frankrike) 12. oktober 1995: Utleie avsluttet. 11. mars 1996: Eierskap overført til Ulstein High Speed Craft AS, Ulsteinvik. 20. februar 1997: Utleid til Interilles Express. Omdøpt "Maria Dolores" Oktober 2002: Solgt til United Ferries, Valletta (Malta). Omdøpt "Sea Jet I" Mai 2007: Registrert eier: Interilles Express, Spania. Satt inn i rute Cala Ratjada - Ciudadela. 2009: Omdøpt "Balear Jet", solgt til Oceanadmiral Shipping Ltd. |